lördag 7 november 2009

Fars dag kort

Hej igen.....!! Nu blir det sista inlägget för idag! Hihi... Här blir det ett gäng fars dag kort... vi har även utmärkt fars dag till morfars dag... så Valle får ge "moffa" en paket oxå....

Först ut är "mitt" kort till min älskade pappa, han är VERKLIGEN världens bästa pappa.

Det blev ett grönt kort... Jag gjorde ett kort som var enkelsidigt. Så både fram och baksidan blev monterade. Stoppade detta i ett kuvert till som ser ut som en blomma och förslöt kortet med öljetter och snöre (inget kort på detta...)

Stämpeln är från Penny Black, motivet är målat med ProMakers. Pappren har jag bla köpt på Forma hantverk, Designat. Bandet köpte jag i veckan på NiPe i Vedum... ja det ligger en scrappaffär där...! Mina Kortmakar kompisar de har fått höra talas om NiPe..hihi. Blommorna är utstansade i en puncie.
Här är framsidan...


Och baksidan... Fars dag är utstansat i alfabet Metro från QK (ett härtligt tradera fynd...) Blommor och band samma som på framsidan...


Sedan blev det ju Valles tur att ge ett kort och present till "moffa", jag har ju varit lite behjälplig då han är två år...
Det blev ett "bilkort", provade något nytt och det blev väl okej tyckte jag... pappren och bandet är köpta på NiPe. Stämpeln är en hängel stämpel som är målad med ProMakers pennor. "moffa" är utstansat i Moonlight alfabet från QK.


Här är Valles kort till sin far... Pappren är köpta på NiPe och Grod - stämpeln är från Kortmakaren som min kära kollega och vän Helena har. Den är målad i ProMakers. Pappa är utstansat i Metro alfabet från QK . Ett enkel kort till en enkel man...och pappa...



DET BLEV MÅNGA GRÖNA KORT I DAG...... men grönt är ju fint!


Nu var det slut på kortmakeri för i dag... nu bär det av till trevlig kväll med goda vänner...
Vi ses!!!

Kramizar
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar