lördag 7 november 2009

Julkort nr 1

Här kommer året första julkort. Jag har gjort några men spar lite på de andra...

Tomtestämpeln är från Magnolia - förra årets SANTA collection. Pappren köpte jag förra året i Magnolias butik, men jag vet inte vart de kommer från. Blommorna är utstasade med puncie, i mitten sitter en brad med en smyckesdel. Man kan använda mycket på korten... Banden har jag köpt på NiPe i Vedum. Tagen har jag skrivit ut på datorn. Jag har oxå använt Spelbinders Scalloped Circles Large på kortet.


Insidan av kortet... God Jul stämpeln kommer från Pysselmyran.


Baksidan... Handgjort stämpeln har jag köpt på mässan i Göteborg, tror att jag köpte den på Atelje Lektyg och Hantverk.


Återkommer senare med året skörd av fars dags kort...
Ha det tills dess!!

Emma




5 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Vad roligt att du oxå har blivit med blogg!:)
    Ja, det tar ett tag innan man kommer in i detta men när man väl gör det är det sååå kul med en egen blogg:)
    Vilka härliga kort du har gjort!
    Hoppas att ni mår bra därhemma och att vi synes snart för lite mer pyssel.
    Det blir väl pyssel den 15:e hoppas jag.
    Ha det gottis!
    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  2. Men EMMA vilket underbart kort du lagt ut nu...färger och detaljer är ju perfekt sammansatta! Och uppfinningsrik är du.. =)
    Jag har inte fått något än men jag såg redan förra veckan på en sida från usa att de hade ute för beställning. Spännande, det var ju många fina!
    Det andra får jag nog grunna på lite... för charms har jag ju funderat på...
    Kramiz Annacarin

    SvaraRadera
  3. Hej på dig! Superfint julkort, tomten är verkligen gullig. Du har verkligen fått till det med färg, form...ja allt!! Hoppas du har en bra helg. Kram från Millis

    SvaraRadera
  4. Hittade hit från Peppis Corner!
    Farsdagskort i all ära, men ditt julkort är ju bara så fantastiskt fint. Jag gillar julkort!
    Hit kommer jag åter.
    Länkar dig på min blogg
    Ha det gott//mia

    SvaraRadera
  5. Tack snälla alla... för era fina kommentarer!! Det värmer!!

    Ja jag hoppas att jag kan komma på söndag...ska till Ullared på lördagen, så jag får be snällt hos mannen!
    Kramizar Emma

    SvaraRadera